Ads Top

Perodua menyiasat kes Bezza Yang Rosak 8 jam Selepas Pembelian

 




 Perodua berkata Ia telah menawarkan kereta ihsan kepada pelanggan yang terkilan dan untuk membeli semula kenderaan itu.


 Kerani S Nagakanni berkata beliau masih perlu membayar ansuran pinjaman bulanan sebanyak RM537 bagi kenderaan tidak berfungsi itu.  (gambar Facebook)

 PETALING JAYA: Perodua sedang menyiasat aduan membabitkan Perodua Bezza yang didakwa rosak hanya lapan jam selepas dibeli dari pusat jualan.


 Ketua Pegawai Operasi Perodua JH Rozman Jaafar berkata syarikat itu sentiasa berkomunikasi dengan pelanggan sejak isu itu timbul pada Oktober.


 Ikuti perkembangan terkini dengan mengikuti saluran Telegram FMT

 “Sejak itu, kami telah mengambil beberapa tindakan untuk menyelesaikan perkara itu termasuk menawarkan kereta ihsan kepadanya.  Kami juga telah mencadangkan untuk membeli semula keretanya.


 “Perodua juga telah memberi jaminan kepada pelanggan bahawa kesnya diutamakan, dan kami dengan ini menafikan sebarang dakwaan bahawa tiada tindakan telah diambil untuk menyelesaikan isu itu,” kata Rozman dalam satu kenyataan.


 Beliau menambah bahawa "penyiasatan menyeluruh" sedang diadakan dan butiran lanjut akan dikongsi dalam masa terdekat.


 “Kami memohon maaf atas sebarang kesulitan yang berlaku dan terima kasih atas pemahaman anda.”


 Sebelum ini, kerani S Nagakanni dilaporkan menyuarakan rasa tidak puas hati selepas Perodua Bezza yang dibelinya baru-baru ini tidak berfungsi dalam tempoh lapan jam selepas pembelian.


 Walaupun kereta itu terkandas di pusat servis, dia berkata dia masih perlu membayar ansuran pinjaman bulanan sebanyak RM537 untuk kenderaan tidak berfungsi itu.


 Kereta itu dibeli dari pusat jualan kenderaan Segamat pada pukul 11 ​​pagi pada 17 Okt, dan pada pukul 7.40 malam hari yang sama, ia menghadapi masalah ketika ia dimulakan.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.